Hvilken bok leser dere nå?
+2
Red
nip
6 posters
Kreativmamma :: Lesekroken :: Lesekroken
Side 1 av 1
Hvilken bok leser dere nå?
Ja, hvilken bok leser dere nå?
Jeg leser "Stolthet og fordom" av Jane Austen. Yndlingsfilmen min, så på tide å lese boken...
Jeg leser "Stolthet og fordom" av Jane Austen. Yndlingsfilmen min, så på tide å lese boken...
nip- Antall Innlegg : 57
Re: Hvilken bok leser dere nå?
Jeg leser Norske damer gjennom 100 år av Inger Lise Finstad
Det er en historiebok om utviklingen som har skjedd for norske kvinner i løpet fra 1900-1999. Veldig inspirerende bok! Historie er viktig for å forstå dagens virkelighet, og jeg prøver å forstå min generasjon kvinners tankesett og hvilke sosiale koder som påvirker oss. Vi tror jo at likestilling og feminisme er et 70-talls fenomen, men det er langt fra sannheten. Faktisk så var tidligere tids kvinnekamp mye mer allsidig enn den etter min mening er i dag. Det var også mange flere, og ulike, stemmer i samfunnsdebatten.
Det er også gøy å lese norsk historie basert på kvinners perspektiv.
Fint at du startet denne tråden, nip!
Det er en historiebok om utviklingen som har skjedd for norske kvinner i løpet fra 1900-1999. Veldig inspirerende bok! Historie er viktig for å forstå dagens virkelighet, og jeg prøver å forstå min generasjon kvinners tankesett og hvilke sosiale koder som påvirker oss. Vi tror jo at likestilling og feminisme er et 70-talls fenomen, men det er langt fra sannheten. Faktisk så var tidligere tids kvinnekamp mye mer allsidig enn den etter min mening er i dag. Det var også mange flere, og ulike, stemmer i samfunnsdebatten.
Det er også gøy å lese norsk historie basert på kvinners perspektiv.
Fint at du startet denne tråden, nip!

Jeg leser ikke noe akkurat nå, men har bestilt "A thousand splendid suns" av Khaled Hosseini og gleder meg til å lese den. Er samme forfatter som til "The Kite Runner"... Er så fasinert av Afghanistan, så gleder meg masse til å lese!
Er veldig glad i fantasy bøker og holder akkurat på med Song for Eirabu.
Ferdig med en nydelig bok "stolthet og fordom"
Jeg har begynt på "pike med perleøredobb" nå
Jeg har begynt på "pike med perleøredobb" nå

Tror jeg har sett Stolthet og fordom på film en gang... Den er veldig fin, ja. 

Hei!
Jeg leser for tiden Rødstrupe av Jo Nesbø. Veldig spennende bok - er flere i den serien. Jeg kan forøvrig anbefale serien til Stieg Larsson. Utrolig bra bøker, og jeg ble fengslet fra første stund
Jeg leser for tiden Rødstrupe av Jo Nesbø. Veldig spennende bok - er flere i den serien. Jeg kan forøvrig anbefale serien til Stieg Larsson. Utrolig bra bøker, og jeg ble fengslet fra første stund

Line1234- Antall Innlegg : 4
Red skrev:Tror jeg har sett Stolthet og fordom på film en gang... Den er veldig fin, ja.
Den er helt herlig! den er jo i en gammel serie og ny film, jeg liker den nye filmen best og sett den sikkert 30 ganger

I dag skal jeg sette meg ned og begynne på The Presentation of Self in Everyday Life av Erving Goffman. Har hørt så mye bra om den.
Jeg ble nettopp ferdig med I Følelsenes Vold av Stefan Zweig. Det er visstnok en klassiker, men jeg likte den ikke. Kjedelig historie og altfor pompøst språk etter min smak.
Jeg ble nettopp ferdig med I Følelsenes Vold av Stefan Zweig. Det er visstnok en klassiker, men jeg likte den ikke. Kjedelig historie og altfor pompøst språk etter min smak.
Eri- Antall Innlegg : 8
Eri skrev:I dag skal jeg sette meg ned og begynne på The Presentation of Self in Everyday Life av Erving Goffman. Har hørt så mye bra om den.
Det er ikke alltid jeg liker klassikere, jeg heller...

Ferdig med "Pike med perleøredobb" Herlig bok!!!
Nå har jeg begynt på "bienes hemmelighet"
Nå har jeg begynt på "bienes hemmelighet"

hihi, glad i å lese ute i sola
den var ikke så lang den forrige.
"Bienes hemmelige liv" heter den jeg leser

nip skrev:hihi, glad i å lese ute i sola![]()
Den er av Sue Monk Kidd? Den boken er visst veldig bra, hva synes du? Jeg har lest en bok av samme forfatter som hun ga ut etter Bienes Hemmelige Liv. Den heter Havfruestolen, mener jeg å huske (hvis det er den forfatteren jeg tenker på), men den imponerte ikke så veldig og jeg tror den du leser er mye bedre.
Bienes Hemmelige Liv passer kanskje bra som sommerlesning? Lurer på om jeg skal lese den nå i sommer.
Eri- Antall Innlegg : 8
Likte bienes hemmelige liv veldig godt
Sue Monk kidd ja!
Nå har jeg begynt på "BLY"

Nå har jeg begynt på "BLY"

» Hei på dere :)
» Dere med nettbutikk
» Hei på dere jenter
» Dere med nettbutikk...
» ny ide for dere som liker aa reise