Kreativmamma
Vi har fått ny hjemmeside! Very Happy Sjekk ut www.kreativmamma.no - en side med gode, engasjerende artikler og forum.

Join the forum, it's quick and easy

Kreativmamma
Vi har fått ny hjemmeside! Very Happy Sjekk ut www.kreativmamma.no - en side med gode, engasjerende artikler og forum.
Kreativmamma
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk

3 posters

Go down

regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk Empty regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk

Poste  Emmi Ons Jun 17, 2009 12:03 pm

Hvilke regnskapsprogram brukere dere som har nettbutikk?
Jeg er på utkikk etter noe billig, finnes det noe gratis som tåler en regnskapssjekk?


Og hvilke krav stilles det til printer, mhp faktura og slikt?

-Og hvor får man ordnet en logo? Jeg ble enkeltpersonsforetak i dag og har ikke en fin logo ennå tongue Hva koster det å få utarbeidet en? (bare logo, ikke butikken)

Emmi

Antall Innlegg : 30
Join date : 25.05.2009
Bosted : Trondheim

Til Toppen Go down

regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk Empty Re: regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk

Poste  Red Ons Jun 17, 2009 12:29 pm

Emmi skrev:Hvilke regnskapsprogram brukere dere som har nettbutikk?
Jeg er på utkikk etter noe billig, finnes det noe gratis som tåler en regnskapssjekk?


Og hvilke krav stilles det til printer, mhp faktura og slikt?

-Og hvor får man ordnet en logo? Jeg ble enkeltpersonsforetak i dag og har ikke en fin logo ennå tongue Hva koster det å få utarbeidet en? (bare logo, ikke butikken)

Et lite tips: http://tripletex.no/?gclid=CLXOgejDzZkCFZwA4wod5yVpuQ

Logo: spør en kreativ sjel om en vennetjeneste, så kan du gi noe tilbake.

Ellers så kan vår webansvarlig, som er grafiker utføre slike ting, men da tar vi timespris på dette. Send i såfall en pm til web.
Red
Red

Antall Innlegg : 249
Join date : 23.05.2009
Age : 44
Bosted : Oslo

https://kreativmamma.norwegianforum.net/

Til Toppen Go down

regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk Empty Re: regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk

Poste  Emmi Ons Jun 17, 2009 12:37 pm

Mulig jeg får sende en PM til web da, vi får se.

Hvorfor anbefaler du det regnskapsprogrammet/systemet? Er det noen spesiell grunn?
Billig? Enkelt?

Emmi

Antall Innlegg : 30
Join date : 25.05.2009
Bosted : Trondheim

Til Toppen Go down

regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk Empty Re: regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk

Poste  Red Ons Jun 17, 2009 12:41 pm

Emmi skrev:Mulig jeg får sende en PM til web da, vi får se.

Hvorfor anbefaler du det regnskapsprogrammet/systemet? Er det noen spesiell grunn?
Billig? Enkelt?

Fordi vi vurderer dette selv Wink Personlig synes jeg det er billig med en så lav månedspris, men jeg skal innrømme at jeg ikke har brukt mange av minuttene på å finne ut hva konkurrenter tilbyr (hvis de eksisterer) Synes det er fint å ha ordnede forhold rundt regnskap. Det er så mange regler man glemmer Suspect Og for å si det sånn: jeg har utdannelse fra BI, bed.øk var IKKE min sterkeste side... drunken
Red
Red

Antall Innlegg : 249
Join date : 23.05.2009
Age : 44
Bosted : Oslo

https://kreativmamma.norwegianforum.net/

Til Toppen Go down

regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk Empty Re: regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk

Poste  Emmi Ons Jun 17, 2009 1:04 pm

Jeg fikk B i bedøk, og C i driftsregnskap. Betyr det at jeg kan finne et billigere økonomirapporteringssystem? Razz

What a Face

Emmi

Antall Innlegg : 30
Join date : 25.05.2009
Bosted : Trondheim

Til Toppen Go down

regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk Empty Re: regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk

Poste  Red Ons Jun 17, 2009 1:09 pm

Emmi skrev:Jeg fikk B i bedøk, og C i driftsregnskap. Betyr det at jeg kan finne et billigere økonomirapporteringssystem? Razz

What a Face

Eller om du kan gjøre dette selv? Idea

Vel - jeg fikk D i bedøk og er glad for at jeg sto Razz
Red
Red

Antall Innlegg : 249
Join date : 23.05.2009
Age : 44
Bosted : Oslo

https://kreativmamma.norwegianforum.net/

Til Toppen Go down

regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk Empty Re: regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk

Poste  Emmi Ons Jun 17, 2009 1:24 pm

Ja, tenkte egentlig å gjøre mest mulig selv. Har ei venninne som tok revisjon, så da kan jeg spørre om det kniper Wink Får ta det som en type etterutdannelse, så blir jeg flink på regnskap også Razz

Men det er jo litt drøyt å ta alt i excel, selv om jeg nok skulle fått det til. Litt usikker på hva loven krever. Forresten, jeg må spørre henne om hva jeg må ha iflg regnskapsloven. Suspect

Emmi

Antall Innlegg : 30
Join date : 25.05.2009
Bosted : Trondheim

Til Toppen Go down

regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk Empty Re: regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk

Poste  Emmi Ons Jun 17, 2009 1:57 pm

Emmi sier:
hvilke krav er det til regnskapssystem og slikt når man har bedrift?
ps - judge judy på kanal FEM nå, haha, det må du se!
hun sprer skjennepreken og rettferdighet der det trengs
Mette sier:
hehe,,
vet no itje.. har mange episoder med cold case her
du har bokføringsplikt som selvstendig næringsdrivende
Emmi sier:
ja, men hvilke krav stilles det til regnskapssystemet?
Mette sier:
men ikke noe krav til regnskapssystem såvidt jeg vet
det er ikke regnskapsplikt før det er større bedrift.
men alt skal bokføres
men hvordan det gjøres trur jeg ikke det er noe krav til
Emmi sier:
så i teorien....microsoft excel?
Mette sier:
jada
det er jo ikke et stort selskap du skal drive, så blir jo ikke så veldig komplisert
Emmi sier:
håhå
ok, nå er judge judy i gang her. En fyr som stjal penger fra dama og stakk av og ikke har betalt barnebidrag
tømte kontoen til ungen tilog med
nå blir judy sint
bbl
Mette sier:
hehe såpass
jeg har sett henne noen ganger
Emmi sier:
hvilke oppgaver må jeg levere i løpet av året?
Mette sier:
næringsoppgave til selvangivelsen
Emmi sier:
jeg blir bare skattet av overskuddet?
og evt varelager?
Mette sier:
hvis du holder det under mva beløpet så er det kun det du må levere
ja
Emmi sier:
hm, må vel finne fram en gammel bedøkbok
Mette sier:
hehe
Emmi sier:
tviler på at jeg selger for 50 000 i løpået av 1 år. Men hvis jeg gjør det så er det helt greit å betale litt mva
Mette sier:
hehe sant nok

Så...Microsoft Excel? rabbit Jeg er ganske flink i Excel, så tror faktisk jeg skal vurdere det akkurat nå. Og så har jeg det på PCen allerede. Ei krone spart er ei krone tjent Razz

Emmi

Antall Innlegg : 30
Join date : 25.05.2009
Bosted : Trondheim

Til Toppen Go down

regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk Empty Re: regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk

Poste  Red Lør Jun 20, 2009 11:55 am

Alt man kan gjøre selv er positivt! Very Happy
Red
Red

Antall Innlegg : 249
Join date : 23.05.2009
Age : 44
Bosted : Oslo

https://kreativmamma.norwegianforum.net/

Til Toppen Go down

regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk Empty Re: regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk

Poste  ADHDmamma Lør Jun 20, 2009 5:42 pm

Når man starter et nytt firma og sender inn alle papirene rundt det, så får man en Startpakke i posten som blant annet inneholder gratisversjon av Mamut sin software for nettopp slike ting. Startpakken kan man vel bestille via kommunen eller noe slikt også.

Avhengig av hva du driver med og hvor viktig det er for deg å være SYNLIG for mange, og ikke bare synlig for dem du velger å kontakte, så kan det svare seg å kontakte et grafisk firma som kan utarbeide ulike logoforslag basert på dine ideer. Da har du noen du kan ta kontakt med senere som allerede har samarbeidet med deg, som har dine filer lagret og som kan fortsette der "du slapp" med firmalogo sist, istedet for å måtte starte med blanke ark om du trenger ny publikasjon av noe slag.

ADHDmamma

Antall Innlegg : 10
Join date : 17.06.2009

Til Toppen Go down

regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk Empty Re: regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk

Poste  Red Lør Jun 20, 2009 7:35 pm

ADHDmamma skrev:Når man starter et nytt firma og sender inn alle papirene rundt det, så får man en Startpakke i posten som blant annet inneholder gratisversjon av Mamut sin software for nettopp slike ting. Startpakken kan man vel bestille via kommunen eller noe slikt også.

Avhengig av hva du driver med og hvor viktig det er for deg å være SYNLIG for mange, og ikke bare synlig for dem du velger å kontakte, så kan det svare seg å kontakte et grafisk firma som kan utarbeide ulike logoforslag basert på dine ideer. Da har du noen du kan ta kontakt med senere som allerede har samarbeidet med deg, som har dine filer lagret og som kan fortsette der "du slapp" med firmalogo sist, istedet for å måtte starte med blanke ark om du trenger ny publikasjon av noe slag.

Wow! Takk for informasjon! jocolor Vi har selv registrert Kreativmamma i Brønnøysund, men vi har ikke fått en startpakke... Neutral Kan man uansett få tak i Mamut sin gratisversjon?
Red
Red

Antall Innlegg : 249
Join date : 23.05.2009
Age : 44
Bosted : Oslo

https://kreativmamma.norwegianforum.net/

Til Toppen Go down

regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk Empty Re: regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk

Poste  ADHDmamma Søn Jun 21, 2009 12:19 am

Det tok en god stund før jeg fikk min pakke. Kan være det er ulikt fra kommune til kommune. Ja, mamut deler gjerne ut sine gratisversjoner, og de kan lastes ned fra hjemmesiden deres. Google er deres venn Wink

Dere vil nok raskt oppdage at gratisversjonen er grei nok, men om dere tester fullversjonen - det er gratis testtid - så er det som regel verdt prisen. Den er lav, og det er en grunn til at mange små firmaer i Norge bruker deres programmer både til regnskap og webshop.

ADHDmamma

Antall Innlegg : 10
Join date : 17.06.2009

Til Toppen Go down

regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk Empty Re: regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk

Poste  Red Søn Jun 21, 2009 8:40 pm

ADHDmamma skrev:Det tok en god stund før jeg fikk min pakke. Kan være det er ulikt fra kommune til kommune. Ja, mamut deler gjerne ut sine gratisversjoner, og de kan lastes ned fra hjemmesiden deres. Google er deres venn Wink

Dere vil nok raskt oppdage at gratisversjonen er grei nok, men om dere tester fullversjonen - det er gratis testtid - så er det som regel verdt prisen. Den er lav, og det er en grunn til at mange små firmaer i Norge bruker deres programmer både til regnskap og webshop.

Gidder du å legge ut en link til hvor vi kan finne dette programmet?
Red
Red

Antall Innlegg : 249
Join date : 23.05.2009
Age : 44
Bosted : Oslo

https://kreativmamma.norwegianforum.net/

Til Toppen Go down

regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk Empty Re: regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk

Poste  ADHDmamma Søn Jun 21, 2009 10:04 pm

www.mamut.com

Den adressen burde jeg jo klart å huske Rolling Eyes Men søkte bare på Mamut så kom jeg rett til siden deres.

ADHDmamma

Antall Innlegg : 10
Join date : 17.06.2009

Til Toppen Go down

regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk Empty Re: regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk

Poste  Red Søn Jun 21, 2009 11:13 pm

Takker! Smile
Red
Red

Antall Innlegg : 249
Join date : 23.05.2009
Age : 44
Bosted : Oslo

https://kreativmamma.norwegianforum.net/

Til Toppen Go down

regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk Empty Re: regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk

Poste  Emmi Ons Jun 24, 2009 3:30 pm

Jeg har vært i kontakt med mamut. Startpakken inneholder hjelpemidler i perioden før man starter opp bedrift, altså verktøy for å utforme bedriftsplan mm. Jeg ble opplyst om at pakken ikke inneholdt regnskapssystem.

http://www.mamut.com/no/nystart/

Pakken inneholder også andre ting, bla system for å opprette en nettbutikk. Men man må være oppmerksom på at programpakken bare har lisens for 12 måneder, etter det må man betale. Og hvis man har nettbutikken i mamuts system så er man vel ganske bondefanget pirat

Jeg får tilsent pakken deres, det kan alltids være greit å gjøre seg kjent med mammut siden jeg kanskje skal jobbe i tilknytning til regnskap en gang i framtiden.

Det blir nok bokføring i excel på meg Cool (Merk at jeg ha bare bokføringsplikt, og ikke regnskapsplikt. Ville nok ikke gjort det hvis jeg hadde regnskapsplikt)

Emmi

Antall Innlegg : 30
Join date : 25.05.2009
Bosted : Trondheim

Til Toppen Go down

regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk Empty Re: regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk

Poste  Red Ons Jun 24, 2009 11:32 pm

Takk for informasjon!
Red
Red

Antall Innlegg : 249
Join date : 23.05.2009
Age : 44
Bosted : Oslo

https://kreativmamma.norwegianforum.net/

Til Toppen Go down

regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk Empty Re: regnskapsprogram (og -utstyr) for nettbutikk

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet