Kreativmamma
Vi har fått ny hjemmeside! Very Happy Sjekk ut www.kreativmamma.no - en side med gode, engasjerende artikler og forum.

Join the forum, it's quick and easy

Kreativmamma
Vi har fått ny hjemmeside! Very Happy Sjekk ut www.kreativmamma.no - en side med gode, engasjerende artikler og forum.
Kreativmamma
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Sliten mammagrunder, trenger tips...

+4
Emmi
Marianne
Red
UrbanMum
8 posters

Go down

Sliten mammagrunder, trenger tips... Empty Sliten mammagrunder, trenger tips...

Poste  UrbanMum Ons Jun 10, 2009 9:05 pm

Hei,
Som dere jo vet så driver jeg nettbutikk. Den har gått ganske bra, men nå føler jeg at jeg er alt for sliten. Jeg er hjemme med ungene, og spesielt hun minste tar så mye oppmerksomhet og er så krevende at når kvelden kommer og jeg skal jobbe så er jeg gørrsliten! Jeg vet ikke hvordan jeg skal få det til å gå rundt... Får ikke ut det fulle potensialet i butikken i det hele tatt, så alt har blitt en stor belastning som trykker meg ned. Jeg er liksom litt tømt for iver og glede over å drive min egen bedrift.

Hva syns dere jeg skal gjøre? Jeg har veldig lyst å selge, men er redd jeg ikke vil få tilbake alle pengene og ikke minst arbeidet jeg har lagt ned...

Men er det noen her som har solgt en butikk før? Hvordan går jeg frem for å finne potensielle kunder?

I need help...

Drømmer om å studere..Så hvis jeg får solgt så er det første prioritet!!! bounce
UrbanMum
UrbanMum

Antall Innlegg : 36
Join date : 24.05.2009
Age : 37
Bosted : Kristiansand

http://www.urbankids.no

Til Toppen Go down

Sliten mammagrunder, trenger tips... Empty Re: Sliten mammagrunder, trenger tips...

Poste  Red Ons Jun 10, 2009 9:21 pm

Har du vurdert å ansette en ekstrahjelp? Kanskje du kan ansette en student i en 20% stilling, og på denne måten få litt mer tid til andre ting. Da må du jo gå litt ned i lønn, men det kan jo også føre til flere salg, siden du blir mer motivert.

Noe annet du kan vurdere er å finne en partner. Så kan du drive butikken vedsiden av studiene. Kanskje studere deltid?

Jeg kan bare snakke for meg selv, men da jeg fikk ideen til Kreativmamma, så visste jeg der og da at skulle jeg klare å drive en side, så måtte jeg ha samarbeidspartnere. Det betyr at jeg må gi fra meg noen prosenter på eiersiden, men til gjengjeld er det tryggere og dessuten hyggeligere.

Kan du utdype litt mer spesifikt hva det er som er slitsomt? Er det noen spesielle arbeidsoppgaver som er vanskeligere enn andre, eller er det rett og slett et stort ansvar å drive hele greia? Hva med mannen din? Har han merket noe forskjell på deg?

Uansett hva du velger - du kommer til å komme godt ut av det. Det er ikke mange som har våget å satse slik du har gjort. Og det i tillegg i ung alder. Det skal du uansett være stolt av!

I love you Masse klemmer I love you
Red
Red

Antall Innlegg : 249
Join date : 23.05.2009
Age : 44
Bosted : Oslo

https://kreativmamma.norwegianforum.net/

Til Toppen Go down

Sliten mammagrunder, trenger tips... Empty Re: Sliten mammagrunder, trenger tips...

Poste  UrbanMum Ons Jun 10, 2009 9:55 pm

Jeg tar jo ikke ut noe særlig lønn selv enda...Så tror ikke jeg har råd til ekstrahjelp. Men kan selvfølgelig gi bort spesifikke arbeidsoppgaver...

Men en samarbeidspartner hadde egentlig vært genialt! Kanskje jeg kan treffe noen her på forumet...hehe...
UrbanMum
UrbanMum

Antall Innlegg : 36
Join date : 24.05.2009
Age : 37
Bosted : Kristiansand

http://www.urbankids.no

Til Toppen Go down

Sliten mammagrunder, trenger tips... Empty Heia :)

Poste  Marianne Ons Jun 10, 2009 11:51 pm

Hva med å starte å studere så har du nettbutikken som en hobby ved siden av?

reklamerer du noen steder forestn? (bare nyskjerrig)

Jeg startet opp nettbutikken min samtidig som jeg gikk ut i fødselspermisjon fra studier, og skal fortsette studiene til høsten. Selv reklamerer jeg ikke steder nettop av den grunn at jeg ikke "ønsker" at det skal bli for mange kunder om du skjønner... Smile

Man ønsker selvfølgelig kunder,men jeg må få ferdig studiene før jeg kan konsentrere meg 100% på butikken.. Smile
Marianne
Marianne

Antall Innlegg : 27
Join date : 24.05.2009
Age : 39

http://www.gravidshop.com

Til Toppen Go down

Sliten mammagrunder, trenger tips... Empty Re: Sliten mammagrunder, trenger tips...

Poste  UrbanMum Tor Jun 11, 2009 9:00 pm

Nei, nå holder jeg bare butikken i gang...men har hatt såpass mye varer at jeg har trengt mye kunder..Men har liksom lyst å få ut det fulle potensialet!

Bruker google og finn.no mest. Har brukt facebook, babyverden.no og timesannonser..
UrbanMum
UrbanMum

Antall Innlegg : 36
Join date : 24.05.2009
Age : 37
Bosted : Kristiansand

http://www.urbankids.no

Til Toppen Go down

Sliten mammagrunder, trenger tips... Empty Re: Sliten mammagrunder, trenger tips...

Poste  Emmi Tor Jun 11, 2009 9:16 pm

Hvis du ikke vil selge, så er jo et alternativ å få litt avlastning i hjemmet Smile
Svigermor har hjulpet oss mye. Jeg studerer jo master på fulltid ved siden av å ha en liten baby, så hun har i perioder passet B en dag i uka, og da har hun jammen vasket leiligheten også. cheers

Du trenger jo litt mindre totalt å gjøre, så da må du finne ut hva du har minst lyst å gjøre. Sett deg ned og finn ut hva du vil prioritere, uten å tenke på hva som er praktisk mulig etc. Når du har funnet ut hva som er viktigst for deg finner du ut en løsning etterpå. Very Happy

Emmi

Antall Innlegg : 30
Join date : 25.05.2009
Bosted : Trondheim

Til Toppen Go down

Sliten mammagrunder, trenger tips... Empty Re: Sliten mammagrunder, trenger tips...

Poste  Emmi Tor Jun 11, 2009 9:20 pm

Ps. Økonomer har noe som kalles sunk cost-prinsippet. Det betyr at når du skal finne ut hva du skal gjøre framover, så må du regne på hva som lønner seg i framtiden. Du skal ikke henge deg opp i hvor mye du har investert tidligere, men bare se framover. For et prosjekt blir ikke mer lønnsomt i framtiden, uansett om man har investert 50 kroner eller 50 000. Gjort er gjort og spilt er spilt.

Emmi

Antall Innlegg : 30
Join date : 25.05.2009
Bosted : Trondheim

Til Toppen Go down

Sliten mammagrunder, trenger tips... Empty Urban

Poste  divakjoler Fre Jun 12, 2009 10:44 pm

Jeg vil bare si at jeg har veldig stor tro på konseptet ditt.
Mammaer idag har mer penger mellom hendene, og liker å bruke dem på barna sine. Når startet du opp? Noen dager er tøffere enn andre, og vi har akkurat lagt en tung tid bak oss, med finansskrise skremselen som fikk folk til å tviholde på lommebøkene og ikke minst kredittkortene sine.
Men nå er vi på gang igjen. Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det. Man føler at man ikke helt strekker til, men på den annen side så er det veldig surt hvis butikken tar skikkelig av kort tid etter at man har gitt seg. Har du mulighet til å få noen til å hjelpe deg? Jeg har lagt merke til at en del butikker i ditt segment har forsvunnet siden i fjor, og da blir det et enda bedre marked for de som blir igjen Wink Men selvsagt ikke for enhver pris
Masse lykke til
divakjoler
divakjoler

Antall Innlegg : 16
Join date : 12.06.2009
Age : 48
Bosted : Os

http://www.divakjoler.no

Til Toppen Go down

Sliten mammagrunder, trenger tips... Empty Re: Sliten mammagrunder, trenger tips...

Poste  UrbanMum Lør Jun 13, 2009 7:45 pm

Tusen takk for oppmuntringen!
Ja - jeg skal nok holde ut. Må bare få litt energi igjen! Hehe..
bounce
UrbanMum
UrbanMum

Antall Innlegg : 36
Join date : 24.05.2009
Age : 37
Bosted : Kristiansand

http://www.urbankids.no

Til Toppen Go down

Sliten mammagrunder, trenger tips... Empty Re: Sliten mammagrunder, trenger tips...

Poste  MayaB Søn Jun 14, 2009 10:11 am

Og så tror jeg det er viktig å huske på at alt virker mer omfattende og tidkrevende så lenge de minste er små. Du må fordele alle arbeidsoppgavene dine inn i mellom og det er vanskelig å være effektiv når du bare får jobbet ti minutter her, et kvarter der, og en time eller to på kvelden. Jeg har så stor aldersforskjell på mine at jeg husker godt overgangen fra småbarn til litt større barn, og selv om jeg nyter babytida med Lillebror akkurat nå så er det veldig slitsom, og ganske greit å vite at det går over.

MayaB

Antall Innlegg : 8
Join date : 27.05.2009

Til Toppen Go down

Sliten mammagrunder, trenger tips... Empty Re: Sliten mammagrunder, trenger tips...

Poste  Virtuell assistent Man Aug 31, 2009 6:57 pm

UrbanMum skrev:Tusen takk for oppmuntringen!
Ja - jeg skal nok holde ut. Må bare få litt energi igjen! Hehe..
bounce

Håper sommeren har gitt deg mer energi og lyst til å drive nettbutikken videre.
Den ser skikkelig fin ut og mye kule klær. Og ikke minst får jeg en følelse av at nettbutikken din er til å "stole på" og at den har stort potensiale til å overleve!
Stå på!
Wink

Virtuell assistent

Antall Innlegg : 3
Join date : 31.08.2009
Age : 47
Bosted : Nesoddtangen

http://www.virtualassistant.no

Til Toppen Go down

Sliten mammagrunder, trenger tips... Empty Hei igjen!

Poste  Red Man Aug 31, 2009 7:37 pm

Jeg antar at du så den andre tråden jeg svarte på, at dette forumet egentlig ikke eksisterer lenger, og at det nye er på www.kreativmamma.no

VELKOMMEN!
Red
Red

Antall Innlegg : 249
Join date : 23.05.2009
Age : 44
Bosted : Oslo

https://kreativmamma.norwegianforum.net/

Til Toppen Go down

Sliten mammagrunder, trenger tips... Empty Re: Sliten mammagrunder, trenger tips...

Poste  oolicks_rNd Lør Sep 12, 2009 2:32 pm


Hei til alle. Jeg har nettopp startet alle forberedelsene til mitt ebay butikken. Det vil selge forskjellige varer som baby klær og leker, klær for mammaer og andre søte ting. Jeg håper dette arbeidet vil slå ut bra.
Very Happy



Book billig billetter hos GOTOGATE

oolicks_rNd

Antall Innlegg : 3
Join date : 12.09.2009

Til Toppen Go down

Sliten mammagrunder, trenger tips... Empty Re: Sliten mammagrunder, trenger tips...

Poste  Red Lør Sep 12, 2009 5:50 pm

Hei! Very Happy
Velkommen hit! Vår nye side er www.kreativmamma.no

Dette forumet var bare midlertidig og ble deaktivert, men nå er det visst åpnet igjen. Vi skal forsøke å få det lukket igjen.

Uansett - det høres ut som om du har en fin ide! Kom til det nye forumet og delta i fellesskapet! Der vil du finne mange potensielle samarbeidspartnere. queen
Red
Red

Antall Innlegg : 249
Join date : 23.05.2009
Age : 44
Bosted : Oslo

https://kreativmamma.norwegianforum.net/

Til Toppen Go down

Sliten mammagrunder, trenger tips... Empty Re: Sliten mammagrunder, trenger tips...

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet