Kreativmamma
Vi har fått ny hjemmeside! Very Happy Sjekk ut www.kreativmamma.no - en side med gode, engasjerende artikler og forum.

Join the forum, it's quick and easy

Kreativmamma
Vi har fått ny hjemmeside! Very Happy Sjekk ut www.kreativmamma.no - en side med gode, engasjerende artikler og forum.
Kreativmamma
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Kjøpsbetingelser?

3 posters

Go down

Kjøpsbetingelser? Empty Kjøpsbetingelser?

Poste  fjummsi Tir Jun 23, 2009 12:50 am

Jeg lurer en ting. Finnes det et sted på nettet der man kan finne en slags standardformulering av kjøpebetingelser? Har vært inne på noen små nettbutikker jeg vet om, og de har ganske lik formulering på en del. Men jeg vil helst unngå å kopiere fra etablerte nettbutikker, så finnes det et annet alternativ?

fjummsi

Antall Innlegg : 3
Join date : 24.05.2009

Til Toppen Go down

Kjøpsbetingelser? Empty Re: Kjøpsbetingelser?

Poste  Emmi Ons Jun 24, 2009 5:54 pm

tja, det har vel jeg også lurt på. Jeg skal akkurat til å skrive det samme selv, men jeg tror man må finne lovdata og formulere det. Det som er aktuelt er:

forbrukerkjøpsloven
og særskilte regler for handel for netthandel (angrefrist mm).

Husk også at man skal sende med et angrefristskjema med varene albino

Jeg skal kikke litt omkring, har ingen linker akkurat nå, men hvis du søker på disse lovene finner du nok noe

Emmi

Antall Innlegg : 30
Join date : 25.05.2009
Bosted : Trondheim

Til Toppen Go down

Kjøpsbetingelser? Empty Re: Kjøpsbetingelser?

Poste  UrbanMum Ons Jun 24, 2009 7:47 pm

Jeg har kikket litt rundt på andre nettbutikker samt lest salgsloven..Gå inn på www.urbankids.no så kan du jo se hvordan jeg har gjort det...

Hvis du har oppkrav så er det veldig viktig å presisere for kunden at han/hun vil få gebyr hvis pakken ikke blir hentet. Det hender ekstremt ofte at folk bare bestiller, og hvis de finner ut de egentlig ikke hadde råd likevel, så dropper de rett og slett å hente. Det er ganske irriterende, og ikke minst DYRT for oss som driver butikken....
UrbanMum
UrbanMum

Antall Innlegg : 36
Join date : 24.05.2009
Age : 38
Bosted : Kristiansand

http://www.urbankids.no

Til Toppen Go down

Kjøpsbetingelser? Empty Re: Kjøpsbetingelser?

Poste  fjummsi Ons Jun 24, 2009 10:44 pm

Tusen takk! Satt i de sene nattetimer i går og laget en egen ut fra det dere nevner her og ved hjelp av div. nettbutikker Wink Tror jeg er i mål (var litt hast).

Kanskje dette hadde vært en ting å lage en tråd om - forslag til forskjellige ting som kjøpsbetingelser, link til angrerettskjema osv? Så slipper alle å "finne opp kruttet"?

fjummsi

Antall Innlegg : 3
Join date : 24.05.2009

Til Toppen Go down

Kjøpsbetingelser? Empty Re: Kjøpsbetingelser?

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet