Kreativmamma
Vi har fått ny hjemmeside! Very Happy Sjekk ut www.kreativmamma.no - en side med gode, engasjerende artikler og forum.

Join the forum, it's quick and easy

Kreativmamma
Vi har fått ny hjemmeside! Very Happy Sjekk ut www.kreativmamma.no - en side med gode, engasjerende artikler og forum.
Kreativmamma
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Lukke deler av forumet?

2 posters

Go down

Lukke deler av forumet? Empty Lukke deler av forumet?

Poste  Emmi Fre Jun 26, 2009 9:59 am

Jeg har denne ideen fra et annet business-forum jeg er på, som jeg har gode erfaringer fra.

Når man sitter med en forretningside eller konsept, og man har spesifikke spørsmål om driften som man retter til en spesifikk gruppe (dere som er medlemmer her), så føles det mye friere hvis det ikke er åpent. Dvs at det er en del som er for registrerte brukere, at man må opprette en brukerkonto før man får tilgang. Det er altså ikke et hemmelig forum det er snakk om, men at man må komme ordentlig inn i stua, at ikke alle kan gløtte inn vinduet når de fyker forbi. Suspect

Jeg er i en prosess hvor jeg starter opp butikk, og jeg har egentlig vært på vippen til å poste flere ganger, men jeg har ikke gjort det fordi jeg føler det blir for åpent. Jeg ønsker å kommisere med andre i min situasjon, og ikke med alle. Om andre deler av forumet er åpent så er det jo bare bra. Feks der hvor folk ønsker å dele sin kreativitet eller skrivelyst. Jeg er ikke interessert i de delene, jeg er her fordi jeg er gründer og ønsker å prate med andre i samme situasjon. Men jeg får ikke kommunisert det jeg ønsker fordi jeg føler det jeg poster kan potensielt bli lest av alle som surfer i hele Norge. Derfor diskuterer jeg mine forretningsideer i andre forum, desverre, fordi jeg føler at mine økonomiske interesser er mer beskyttet der.

Er det andre som har det slik?

Det jeg ønsker er at gründermamma blir kun lesbart for medlemmer, så får gjester heller beskjed om at de må opprette en konto for å få lese og skrivetilgang. Eller at det i alle fall blir en tilsvarende del hvor man kan prate og hvor man har oversikt over hvem som har tilgang (dvs alle medlemmer).

Emmi

Antall Innlegg : 30
Join date : 25.05.2009
Bosted : Trondheim

Til Toppen Go down

Lukke deler av forumet? Empty Re: Lukke deler av forumet?

Poste  Red Fre Jun 26, 2009 10:22 am

Takk for innspill, Emmi. Jeg kan bare si at dette kommer etterhvert. Planene gaar i den retningen, ja, men vi er enda bare i startfasen, og har heller ikke saa mange deltagere. Vi kommer etterhvert til aa skape et litt mer avansert forum, og lukkede grupper vil ogsaa opprettes, for jeg skjonner problemet, saa absolutt!

Tankene jeg har om dette er at vi har et aapent forum som naa, og at dere selv danner allianser og nettverk, som igjen kan fungere i en lukket gruppe. Ta kontakt med meg dersom noen av dere allerede har dette oensket, hva gruppen skal bestaa av og hvor mange. Det hjelper oss i prosessen videre.

Det jeg derimot er litt redd for, er at vi da mister mange av brukerne paa det aapne forumet, og vi er jo ikke saa mange enda... Det er litt av grunnen til at vi har holdt igjen litt i starten. Men til hosten kommer mer, det skal jeg love deg. alien

Igjen / takk for innspill. Dine meninger er av stor interesse for oss, for vi onsker jo at Kreativmamma skal bli best mulig.

Ha en fin dag! sunny
Red
Red

Antall Innlegg : 249
Join date : 23.05.2009
Age : 44
Bosted : Oslo

https://kreativmamma.norwegianforum.net/

Til Toppen Go down

Lukke deler av forumet? Empty Re: Lukke deler av forumet?

Poste  Emmi Fre Jun 26, 2009 11:25 am

Flott !
Jeg vil bare presisere at ikke alt for gründere trenger å være lukket, feks hvis man bare diskuterer, tja, webhosting, hvitvaskede nyhetsbrev, regnskapssystem, momsregler etc så kan det jo være åpent. Men hvis man ønsker innspill på spesifikke strategiske element til egen bedrift, så er det jo litt dumt om kunder får opp den tråden når de søker etter butikken.

Emmi

Antall Innlegg : 30
Join date : 25.05.2009
Bosted : Trondheim

Til Toppen Go down

Lukke deler av forumet? Empty Re: Lukke deler av forumet?

Poste  Red Fre Jun 26, 2009 11:37 am

Emmi skrev:Flott !
Jeg vil bare presisere at ikke alt for gründere trenger å være lukket, feks hvis man bare diskuterer, tja, webhosting, hvitvaskede nyhetsbrev, regnskapssystem, momsregler etc så kan det jo være åpent. Men hvis man ønsker innspill på spesifikke strategiske element til egen bedrift, så er det jo litt dumt om kunder får opp den tråden når de søker etter butikken.

Ja, det har du rett i, og det kommer til hosten. bom
Red
Red

Antall Innlegg : 249
Join date : 23.05.2009
Age : 44
Bosted : Oslo

https://kreativmamma.norwegianforum.net/

Til Toppen Go down

Lukke deler av forumet? Empty Re: Lukke deler av forumet?

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet