Kreativmamma
Vi har fått ny hjemmeside! Very Happy Sjekk ut www.kreativmamma.no - en side med gode, engasjerende artikler og forum.

Join the forum, it's quick and easy

Kreativmamma
Vi har fått ny hjemmeside! Very Happy Sjekk ut www.kreativmamma.no - en side med gode, engasjerende artikler og forum.
Kreativmamma
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Ka dåkker trur?

3 posters

Go down

Ka dåkker trur? Empty Ka dåkker trur?

Poste  divakjoler Tor Jun 18, 2009 9:28 am

Jeg har idag en selskapskjolebutikk med en liten brudekjoleavdeling i et lokalt kjøpesenter.
En veldig dyr løsning, men siden jeg fikk en måned på meg å flytte alle kjolene og hele butikken, måtte jeg ta det eneste som var ledig Mad
Hele lokalet er 100 kvadrat, og siden leien er såpass dyr, så har jeg ikke råd til noe større på senteret heller. Men ejg synes brudekjolene havner veldig i bakevjen. Nå har jeg lekt med tanken på å lage mine egne brudekjoler en stund, tegnet noen utkast, som er til sying nå, og da synes jeg at vi skulle hatt en litt mer eksklusiv brudesalong for seg selv. Eller blir det dumt?
Jeg tenker litt på å bygge opp salongen slik at den er verdt mest mulig ved et evenuelt salg. Jeg har fått tilbud om et annet lokale, som er mindre sentralt, til 6000 kr leie i mnd. Nå er det planer om ny vei, og da blir trafikken på veien forbi nesten lik null, men slik som det er nå er det mange som kjører forbi. Jeg tenkte da å ha timebestillinger slik at jeg kan ta brudeprøvingene selv. De fleste av de som jobber i butikken min er litt usikre i forbindelse med brudekjolene, så jeg tror det kunne øket salget mitt betydelig også. Men så var det dette med enda flere utgifter da. Har ca 350 000 i kassakreditt som jeg skylder også Shocked Håper å kvitte meg med denne nå i høysesongen, men garantier har man jo aldri. Noen gode råd???
divakjoler
divakjoler

Antall Innlegg : 16
Join date : 12.06.2009
Age : 48
Bosted : Os

http://www.divakjoler.no

Til Toppen Go down

Ka dåkker trur? Empty Re: Ka dåkker trur?

Poste  Red Tor Jun 18, 2009 10:02 am

Det første jeg tenker på angående brudekjoler, er at beliggenheten ikke nødvendigvis har så mye å si. Produktet du tilbyr er noe kunden bevisst må oppsøke, og da er det ikke bare å gå i en vanlig klesbutikk. Når det er sagt, så vet jeg jo ikke hvordan markedet er i ditt nærområde. Finnes det flere som tilbyr ditt produkt? Dersom markedet er ganske mettet, vil konkurransen bli større. Kanskje kan du tilby noe "ekstra"?

Et tips: mine barn har en dåpskjole som er sydd av min brudekjole. Kanskje kan du tilby denne tjenesten? Wink
Red
Red

Antall Innlegg : 249
Join date : 23.05.2009
Age : 44
Bosted : Oslo

https://kreativmamma.norwegianforum.net/

Til Toppen Go down

Ka dåkker trur? Empty Re: Ka dåkker trur?

Poste  Emmi Tor Jun 18, 2009 5:33 pm

Veldig fornuftige råd fra Red her Wink

Videre, hvis du skal se på om du skal utvide eller ikke må du også se på likviditeten din. Det er ikke bare kassakrediten som avgjør, men at du har penger tilgjengelig når regninger forfaller. Man trenger absolutt ikke være blakk for å gå konkurs, de fleste som strander gjør det pga dårlig likviditet, selv om de sitter på verdier.

Det er litt vanskelig å si noe om markedet, og jeg har ikke greie på brudesalonger heller, så du må nesten bare ta med deg råd du får og sette deg vurdere litt fram og tilbake selv. Og så bør du ikke forvente overskudd i begynnelsen, men akkurat det har du nok vært igjennom før Wink

Mitt stalltips er egentlig bare likviditet, det kan være en tung bør å ekspandere, så du bør ha en økonomisk buffer før du starter Cool

Emmi

Antall Innlegg : 30
Join date : 25.05.2009
Bosted : Trondheim

Til Toppen Go down

Ka dåkker trur? Empty Re: Ka dåkker trur?

Poste  Red Tor Jun 18, 2009 11:39 pm

Fint med Emmi sine fornuftige råd. Wink
Inni mitt hode er det kreativt rot og kaos, så jeg er nok ikke den rette til å tenke på kassakreditt, likviditet osv... tongue

Det er derfor jeg starter forum og at jeg har Admin som administrasjonsansvarlig... lol!


I disse dager jobber vi på spreng med å få opp hjemmesiden. DETTE ER GØY!!! cheers
Red
Red

Antall Innlegg : 249
Join date : 23.05.2009
Age : 44
Bosted : Oslo

https://kreativmamma.norwegianforum.net/

Til Toppen Go down

Ka dåkker trur? Empty Re: Ka dåkker trur?

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet